Opzoek naar nieuwe vrienden

9 oktober 2016 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Vorige week zijn we geëindigd op zondag met mijn blog. Voor de film hebben we even snel spaghetti gegeten, die we nog hadden van vrijdag. Aangezien Didwi’s keuken onverwacht vol was gingen we bij mij thuis zitten. Helaas hadden we er geen rekening mee gehouden dat wij niet eens 1 compleet bestek setje hebben. Didwi kreeg een gigantisch mes en een normale lepel. ik mocht me gelukkig prijzen met een normale vork en een theelepel.

Schraal bestek schraal bestek

Bridget Jones was hilarisch, kan me niet herinneren dat ik ooit zo hard heb gelachen in de bioscoop. Ons afzakkertje in Bui Vien werd natuurlijk een avond tot in de late uurtjes stappen.

Follow the cake

Maandag half verslapen, maar ik was netjes op tijd in de les hoor!! Daarna nog een videoclip opgenomen met mijn klasgenootjes voor Fleur’s verjaardag. Ja dit ging soepeltjes. Op maandag kwam Didwi’s pap aan en mocht ik gezellig met ze mee gaan eten. Aangezien hij al vroeg moe was gezien de lange reis gingen Didwi nog een biertje drinken en een rondje gelopen bij de Ben Thanh market.

Dinsdag had ik me verslapen, want we hadden ineens besloten om om 8 uur in de ochtend te meeten om onze presentatie voor te bereiden. Uiteindelijk was ik ongeveer 40 minuutjes te laat, maar blijkbaar was dat heel normaal aangezien iedereen toen binnen kwam druppelen.. Waarom spreek je dan zo vroeg af?? Heel de dag had het zo ontzettend veel geregend dus besloot ik even lekker in mijn vochtige kamertje te blijven. Een burrito besteld en een filmavondje gehouden met mezelf.

Woensdag hadden we onze presentatie, dit was weer net zo chaotisch als vorige keer. Niemand luistert en het boeit vrij weinig wat je zegt. De leraar is gewoon weer bezig met van alles en niets en iedereen leest gewoon voor vanaf het papiertje. Daarna heb ik met Didwi afgesproken om wat te eten bij de Street Food Market, daarna even snel shoppen voor sokken voor over mijn scheenbeschermers. Die waren echt nergens te vinden, dus moest ik dat donderdag nog even fiksen. Waar ging ik die dan vinden?? Nou goed, even snel naar huis gegaan om om te kleden en zou ik met Didwi weer meeten in Bui Vien. Haar taxi cancelde echter 2 keer achter elkaar dus daar zat ik dan alleen, met mijn biertjes. Verder hele gezellige avond gehad, dat merkte ik de volgende dag ook wel.

Street Food Market alleen biertjes drinken

Wat moeizaam kwam ik de donderdag op gang maar uiteindelijk was het dan zover. Ik ging opzoek naar sportsstreet. Na 6 keer de straat voorbij te zijn gereden had ik m dan toch eindelijk gevonden. Daar mijn sokken gekocht, de martelaar 2000 en een rokje voor de hockey (maat xl, Europese maat werd me verzekerd). De martelaar 2000 is mijn nieuwe hoepel, met gewichtjes, ballen voor de bloedsomloop en stekels die ronddraaien. Waar dat nou precies goed voor is weet ik ook niet helemaal.

Hockey outfit Hoepel

Daarna had ik het geniale plan om naar de RMIT universiteit te gaan. Dit is een universiteit hier waar heel veel internationale studenten zitten schijnbaar. Na een flinke rit was ik er dan eindelijk, maar er bleken heel weinig barretjes rond deze uni te zitten dus ging ik het terrein op. Daar dan even een drankje drinken in de hoop nieuwe mensen te ontmoeten.. Hoe zielig. Was echt niemand tegen gekomen die eruit zag als een internationale student, dus deze beschamende poging om nieuwe vrienden te maken was echt te sneu. Terug gegaan richting huis, snel mijn huiswerk maken voor mijn presentatie van HRM. Toen ik het had opgestuurd raakten mijn klasgenootjes in de stres, dit was niet de bedoeling!!! Ik 10 keer gevraagd of ik het over het design van kleding mocht doen en dit was akkoord, maar toen ze mijn stuk zagen waren ze erg verbaasd dat het niet over telecommunicatie ging?? Aangezien ik snel naar hockey moest zei ik dat het allemaal goed ging komen, morgen aan de docent uitleggen dan was het vast geen probleem. Ik heb het idee dat mijn klasgenootje die nacht geen oog dicht heeft gedaan van de stres, maar zoals verwacht kwam het allemaal goed. Zelfs al had ik mijn verhaal verteld dan denk ik niet dat iemand het doorhad. Ik was echt een presentatie aan het houden voor de kat z’n kut. Later werden we meegevraagd om te gaan bowlen met onze classmates, dit gingen we natuurlijk niet afslaan! Ik dacht dat we eerst zouden gaan lunchen en daarna samen naar het bowlen zouden gaan, maar we gingen daar lunchen. Foutje bedankt, ik was namelijk even snel wat rijst gaan halen en ging dus in mijn eentje naar het bowlen toe. Toen ik mijn rijst ging eten besloot ik maar even aan te sluiten bij 3 vietnamezen die er al zaten. Even mijn spullen uit mijn tas pakken en rustig gaan eten. Toen ik op keek zag ik mijn overbuurman stiekem foto’s van me maken, hij dacht het echt heel stiekem te doen. Ik zei tegen hem “O my god, are you kidding me?”. Hij kon wel door de grond zakken van schaamte en probeerde er van te maken dat hij selfies aan het maken was maar het was natuurlijk wel duidelijk. Het ijs was in ieder geval gebroken en een beetje over koetjes en kalfjes gepraat en mezelf de mooie foto’s gemaild.

Stiekeme foto Jongens van de stiekeme foto

Ze zijn hier dol op selfies maken dus dat gebeurde ook meer dan echt bowlen, de mooiste filtertjes komen voorbij. Mijn klasgenootjes hebben gezegd dat ze westers]e mannen wel heel sexy vinden, ze zijn zo lang en hebben een mooie lach. Vervolgens durfde niemand meer naar Derk te kijken, naast hem zitten of een woord te wisselen met hem. Hilarisch wel weer hahahaha.

Bowling BowlingBowling

Na het bowlen kwamen we wel iets te laat bij Engels en dat betekent straf.. 30 situps moest ik doen, maar omdat Derk gewond was hoefde hij het niet te doen, zo eerlijk. Via de hockey hoorde ik dat er op vrijdag avond een borrel was speciaal voor Nederlanders, mij werd verteld dat er geen dresscode was en dat ik prima in een short kon gaan. Zo gezegd, ik ben thuis nog even wat minder gekleeds aan gaan doen (had voor Business English een jurkje aan). Toen ik daar aan kwam stond iedereen in pak, nette jurkjes en hakken, fijn om binnen te komen zo haha.

In de avond ben ik met Didwi naar de Donkey gegaan. Maar omdat we hier zo vaak komen bedachten we even ergens anders heen te gaan Piu Piu leek ons een leuke optie, daar aangekomen bleek het half leeg te zijn en de doelgroep was iets ouder dan dat wij waren.. Door naar Apocalypse Now dan maar! Onderweg daarnaar toe kwamen we nog langs een tentje waar ik gezellige muziek hoorde, hee laat ik daar eens een kijkje binnen nemen. Ik hoorde wat geroep achter me, maar goed he, je bent in Vietnam daar hoor je wel vaker geroep. Snel kwam er een Vietnamees meisje naar me toe, “Hello, do you want to have sex?” Aaaah zo’n kroeg is het dus, nee we lopen wel even door. Uiteindelijk bleek Apocalypse Now niet heel veel beter te zijn, het was een combinatie van mensen die niet wisten wat voor kroeg het was, oude mannen en jonge, schaars geklede Vietnamese dames. Gelukkig met wat mensen kunnen kletsen die ook niet helemaal precies wisten wat ze daar deden en de avond was best gezellig geindigd. Na afloop een taxi gebeld, maar die kon het niet helemaal vinden omdat ik hem om de hoek had besteld dus ik werd gecanceld na 12 minuten wachten.. Nog een keer proberen en daar kwam mijn luxe Toyota Fortuner met een niet zo’n vrolijk chaffeur. Hij wilde natuurlijk niet mijn steeg in rijden (snap ik, die auto was veel te dik maar ik dacht het is het proberen waard) en zei dat ik er hier uit moest. Oke, bedankt meneer. Achteraf zag ik natuurlijk dat de man waarvan ik de taxi per ongeluk verkeerd had besteld mij vervolgens nog een keer moest komen ophalen hahaha.

Taxi

Op zaterdag heb ik een filmpje gemaakt voor Eva, die was namelijk jarig en had in de avond haar 21 (nee 24) diner. Daarna heb ik even wat gegeten bij de Saigon Streetfood Market en ben ik met Didwi nog even mee naar de Donkey gegaan. Mijn voornemen was om het niet laat te maken en 1 biertje te drinken. Het ene biertje is gelukt maar uiteindelijk zat ik om 2 uur achterop de taxi.. Oooooh en nog iets leuks!!! Didwi en ik hebben onze tickets geboekt om een weekendje naar Bangkok te gaan. First stop: Unicorn Cafe!!! Daarover volgende week meer natuurlijk!

Vandaag is het alweer zondag en is Fleurie jarig!! Daar moest even mee gebeld worden natuurlijk :D . Verder heel de dag erover gedaan om mijn blog weer bij te werken, maar het is dan eindelijk zover, hij kan weer geplaatst worden! Ook hebben we ons hostel geboekt voor Bangkok, het wordt er eentje met een glijbaan vanaf de tweede verdieping naar beneden!!! Betaal je wel 1.5 keer zoveel voor, maar dan kan je wel met de glijbaan ghehe