Ho Chi Middle of nowhere?

7 september 2016

Vorige week maandag begon als een mega slome dag, ik heb mijn blog geschreven, heb 1,5 stap buiten de deur gezet en voelde me verder niet zo fit. Gelukkig had Katie (van de Vietnamese/Hollandse groep, zie mijn blog van vorige week) me een berichtje gestuurd of ik mee wilde gaan eten, ja graag natuurlijk! Beste avondeten gehad van de eerste week, mijn eerste keer Indisch. Helaas mijn telefoon kapot laten vallen en die werkte niet meer.. Super handig natuurlijk.

De nacht werd ik ziek, en ook dinsdag was ik niks waard helaas. Mijn eten voor die dag waren 3 droge biscuitjes, een banaan en water, feestmaal!

Gelukkig voelde ik mij woensdag al een stuk beter en ben ik samen met Derk met de scooter op pad gegaan. Een uur gereden en we kwamen eindelijk op een stukje zonder verkeer. Ik moest het maar eens gaan proberen, scooter rijden.. Het starten liep natuurlijk al niet van harte, bochtjes waren een ramp en iemand met een rollator zou me nog kunnen inhalen. Maar goed, ik had toch mooi een stukje gereden! (Oke, ik was stiekem best trots). De terugweg was helemaal een feest, ik hoefde gelukkig niet meer te rijden en zat lekker achterop bij Derk toen we erachter kwamen dat we een afslag gemist hadden. Oke, even draaien dan. En nu? Gaan we de tunnel weer door, of gaan we rechts? Ja rechts dan maar, is wel rustig maar anders schieten we er nog niks mee op.. En we kwamen ergens uit, mijn god. In Nederland was je al 10 keer tegen gehouden, hier kijken ze je alleen wat vreemd aan. Wij reden namelijk een mega grote vieze bouwgrond op. Ik voelde me redelijk in de middle of nowhere op dat moment haha. Na een half uur kwamen we dan eindelijk weer een normale weg tegen en thuis de scooter maar even goed schoongemaakt voor hij naar binnen mocht!

IMG_0054

De donderdag op pad geweest om mijn telefoon te laten maken, gelukkig heeft apple hier fantastische service points dus zou het zo gepiept moeten zijn. NOT. Je komt bij een officiële reparatie shop aan, ze spreken nul engels, geven je een paar nummers op een blaadje, kunnen het intypen voor je en succes ermee. Doei. Oke, sta je dan in HCMC, ergens midden in de stad, geen telefoon met internet waar je iets mee kan opzoeken en geen idee waar je heen moet. Rondjes lopen dan maar.. Uiteindelijk een andere winkel gevonden, niks officieels natuurlijk, maar na 45 minuten en 8 euro was mijn telefoon toch weer mooi gemaakt. Or at least, that's what I thought.. In de middag bij een heerlijk restaurantje een goed broodje gegeten en in de avond op aanraden deelgenomen aan een kroegentocht! Een leuke avond gehad, veel backpackers ontmoet en ook een Nederlands meisje die hier tot november zal blijven, ik was een gelukkig mens. Helaas viel in de avond mijn telefoon uit, maar een gelukje dat mijn taxi scooter mij nog wel kon vinden! Ik kwam er al snel achter dat mijn telefoon niet echt fantastisch meer is.. Hier toch maar binnenkort een nieuwe kopen :(.

Vrijdag met Didwi (het Nederlandse meisje) afgesproken om naar een markt te gaan, daarna gezellig wat door de stad gewandeld. Ik stond even verbaasd te kijken toen we ineens werden aangesproken in het park met de vraag "willen jullie even wat Engels met me praten?". Schijnt hier heel veel voor te komen, westerse mensen die even Engels gaan praten zodat Vietnamezen hun uitspraak kunnen oefenen. In de avond bij een rooftop bar het vuurwerk gekeken dat werd afgestoken vanwege de nationale feestdag! Super korte timelapse zien? Check hier

IMG_0064

Op zaterdag ben ik weer met Derk met de scooter weg gegaan, alleen nu voor het eerst helemaal zelf!! De man ons hotel/appartement keek me aan alsof hij vuur zag branden, die scooter staat namelijk al sinds het begin stil. Zelf op de scooter de drukke stad door, het was best cool! Even wennen, maar gewoon met de stroom meegaan en dan valt het best mee. We kwamen uit bij "Tourist village" en besloten hier maar even pauze te nemen en wat te eten. Beetje vreemd dat niemand een woord Engels spreekt in "Tourist village" en hebben we dus besteld door middel van iets aan te wijzen wat op de kaart staat. Voor mij was dat de Khoai tây chiên en voor Derk de Cá tai tuöng chiên xù, juist ja. In de avond nog een keertje de scooter gepakt en rond HCMC gereden, gestrand bij een restaurantje en daar super super lekker gegeten. Zelf gegrild, vlees, krokodil, groente en rijst (de rijst natuurlijk niet gegrild he). Filmpje zien? Check hier

So far, so good. Vandaag is het zondag, ga ondertussen maar eens wat ondernemen. Ik zal mijn blog wat later posten, omdat gister mijn eerste blog eigenlijk pas geplaatst is.